Informatiemiddag over peritoneaal dialyse

wo 15 mei
14:30 - 16:00 Uur

Als u moet starten met dialyseren heeft u een keuze. In het Dijklander Ziekenhuis bieden wij hemodialyse (HD), de behandeling via de bloedbaan die in het ziekenhuis plaatsvindt en de peritoneaal dialyse (PD), de buikspoeling die thuis wordt uitgevoerd. Om u te helpen bij deze keuze organiseren we twee bijeenkomsten, één over peritoneaal dialyse en één over hemodialyse. U mag zich inschrijven voor één bijeenkomst, maar u mag ook naar beide bijeenkomsten komen.

Tijdens deze bijeenkomst krijgt u meer inzicht over het dagelijkse leven van een dialysepatiënt en hoe ze tot hun behandelkeuze zijn gekomen. Er worden twee dialysepatiënten met partners geïnterviewd door een van onze maatschappelijk werkers en er zijn twee dialyse-verpleegkundigen aanwezig voor vragen en aanvullingen.

Voor wie?
Voor patiënten met nierfalen. U kunt uw partner, familielid, mantelzorger of kennis meenemen.